Tuesday, November 27, 2007

aLHaMDuLiLLaH..........


Alhamdulillah....
15/11 ari tu aku dah berjaya gi 1st check up dan kata doktor, perkembangan baby aku normal. Alhamdulillah... syukur kepada Allah... hanya itu yang mampu aku ucapkan... Hilang sekejap rasa kebimbangan aku tu....
Masa sampai klinik tu, cam biase laaa kene daftar bla... bla... pastu pakcik yang registerkan aku tu kasik aaa nombor... "gi belakang dek...".. Aku dan encik hubby pon gi laaa ke belakang seperti yang diarahkan. Jenguk2, hendap2 macam takder org panggil nombor... Hmmm... takpelah, tunggulah dulu buat sementara waktu. Kalau ingat2 balik, masa tu aku ala2 pengor (actually aku taktau sangat ape maksud sebenar pengor nih... sajer nk guna.. encik hubby ajar... hehehe) jerk..

Bila aku perhatikan orang2 yang datang selepas aku dengan selambaaaa jerk pi cek itu ini... aku jadik pelik plak... hmmm.. lam hati aku...diorang ni tak beratur ke?? Dengan malu2 alah aku pon tanye leee akak nurse... "Saya baru nak buat kad merah..." Akak nurse tu pon kasik laaa kad merah n buku orange utk aku isik... hihihi... Padan muka aku... lam 15 minit gak laaa aku dok tercongok kat situ.. hahaha.. dok perhatikan akak2 nurse wat keje... geng2 ibu mengandung... Aku plak lupa nak tanya ngan kawan aku yang pernah check up kat situ... hihi... takpe laaa.. nak wat cemana.... Sabarrrr je laaa... :) Encik hubby pon dengan penuh kesabaran menunggu.... kekeke... Ampunkan saya cik abang....

Pas timbang berat-ukur tinggi-ambik darah etc... hampir 2 jam gak laaaa melepek kat klinik tu... Kebetulan ari tu ramai orang plak... Tapi demi si kecik lam peyut ni, aku n encik hubby sanggup menunggu giliran dengan penuh kesabaran... :)
Pas jumpa doktor n tengok result ultrasound, aku rasa happyyyyy sangat! Masa doktor tunjuk tu, kaki baby gerak2.... Alhamdulillah baby kita ok abang....

Next check up, 27/12.. lagi sebulan kene tunggu. Tak sabar nak tengok baby lagik... :P

2 comments:

mak farhah said...

Tahniah, selamat membilang hari!
jaga diri ya

lelosani said...

Terima kasih....
Kem salam peluk cium kat farhah yang comey tuh...:)

Blog Widget by LinkWithin