Thursday, February 5, 2009

...sungguh mencabar...

Semlm aku rasa hari yg amat mencabar utk emosi n minda aku... damia demam yg amat panassss sangat... bbsitter damia yg call bitau damia demam n tak aktif cam biase. Sblm ni kalo damia demam pun, dia cam aktif jee. Dah laaa bbsitter tak dapat call aku.. katanya di luar kawasan.. huh? aku kat rumah je pun waktu tu... Aku memang cuti semlm sbb gi klinik gg n ada hal kat bank. Before ambik damia aku balik umah nk kemas2 umah n mop lantai sikit... time tu laaa bbsitter call. Tak dapat katanya.. alahaiiii company 'burung' ape lagi laaa masalahnyee.... tapi sib baik gak bbsitter tu call hubby kawan aku yg hantar ank kat situ jugak supaya suh call aku/hubby aku... so semlm jauh gak laaa perjalanan berita tu nk sampai kat aku... bbsitter -> hubby kawan -> hubby aku -> aku... pastu plak nak dijadikan cerita mase cik abe call aku tu bateri hp die kong lak tu... aku try2 call ofis... masuk fax plak... aduhhhhhhhhhh.... cik abe aku plak kompom laa kan tak hafal no tepon aku... (bab2 hafal no tepon ni aku jeee yg terlebih rajin... heheh).. last2 berjaya laaa cik abe aku call aku.. die carik ngan kengkawan aku kat ofis laa kot....
ok.. berbalik kepada demam damia n hari yg mencabar bg aku tu... masa aku gi ambik damia tu badan dia mmg panas gilerr.... bbsitter pakaikan COOL FEVER tp die cabut laks.... muka monyokkk je.... mmg dh risau dh tengok die... aku terus nk pi klinik pakar kanak2 yg berhampiran ngan rumah aku ni... then teringat lak OFF DAY die ari rabu.... gi klinik biase yg 'biase' aku gi... doktor dia kuar ambik anak lak.. kol5 baru masuk... ade satu lagi klinik yg berhampiran lak 'rehat' n akan dibukak semula kol5... mase tu kol 3.45 ptg... takkan nk tunggu kan??? berputar2 otak aku dok bayang2kan lam otak ni, mane lagiiiiiii klinik yg berdekatan... mmg tak terbayang langsung kecuali yg agak jauhhh dr rumah.. ade laa lam 20min gitu... huhuhu... utk sementara, aku beli je COOL FEVER n tempek kat dahi damia... dh kelam kabut gak mase tu... tapi lam ati Tuhan aje yg tau... tak putus2 aku doa supaya damia tak ape2.... akhirnya berjayalah jugak aku jumpa klinik n doc cek suhu damia 38.7! doc terus masukkan ubat ikot bontot tu... doc ckp pas setgh jam nanti monitor suhu die... kalo tak ok gak... kene gi klinik lagi... alhamdulillah pas lek umah tu demam damia dh turun sikit.. 37.6... alhamdulillah...

Sebenarnya yg lagi buat aku kelam kabut tu bukan sbb damia demam je... sebab UTAMAnya.. aku kena bawak keta cik abe aku yg merupakan keta manual yg berbontot..... heheheh... aku ni memang jaranggggggggggggggggggggg sangat bwk keta manual ni... sbb sejak dari aku dpt lesen aku beli keta auto n hinggalah sekrg aku dok bawak keta auto... hahahaha.. maluu je ekkk.... cam dpt lesen terbang lee plak aku nih... kalo kancil ke aku berani laa sikit... kalo keta yg berbontot... n tambah lak keta encik suami... lagi laaaaaaaaaaa aku ngerisss... kot2 tergesel mane2 kan.. hihiihih... tau jelah kalo org lelaki ni bab2 kereta mmg jaga giler... keta aku skang kat KL sbb adek aku pinjam aritu

Huh... lek umah tu lepak giler rasa... stress bawak keta yg lebih kot.. tp time2 terdesak camtu.. aku rasa POWER lak aku bawak keta manual... heheheh.. (perasan..)
n hari ni aku masih lagi bercoti utk jaga damia... n esok pon same... 2-3 ari ni nk jaga sdiri dulu damia sbb kat umah bbsitter tu ramai sangat yg demam selsema termasuk bbsitter damia....
Harap2 minggu depan mereka semua dh sembuh.... INSYAALLAH

2 comments:

mak farhah said...

moga damia cepat sembuh....ada anak kecik ni kena siap2 termometer adn ubat kat umah...senang

lelosani said...

thankss... arini macam dh ok sikit... tp still ade demam sikit2 lagi... semua2 tu ade kat umah.. tp umah bbsitter tader... ubat tak bekalkan pulak aritu..:(

Blog Widget by LinkWithin