Wednesday, July 18, 2012

Bekerja dari rumah : apa kata bonda saya

Saya memang dah lama bercita2 ingin jadi surirumah. Opss, bukan surirumah tapi bekerja dari rumah. Sebab utama ialah damia puteri sulung saya dah masuk 4 tahun pd tahun ini. So 2 tahun lagi dah nk masuk pra sekolah dah. Bila memikirkan anak2 pergi balik sekolah tu, saya jadi ngeri untuk melepaskan anak2 naik van. Sebab apa yang saya nampak dengan mata kepala saya sendiri, keselamatan anak2 langsung tidak diutamakan. Driver van/bas sekolah mahu pun pihak taska. Langsung tiada keprihatinan.

Panjang pulak mukaddimahnya. Sebenarnya nak cerita, BONDA saya ni kurang merestui cita2 murni saya ni. Hubby memang dah setuju sangat2 laa kan, tp keadaan kewangan yang belum stabil, tak bolehlah buat keputusan secara drastik kan?.Sabar dulu....:)

Nak dijadikan cerita, semalam call bonda saya, saya bagi hint sikit2. Alhamdulillah, ada sedikit persetujuan bila dengar reason2 saya. Maybe cuma 50% bonda setuju,tapi itu pun dah cukup utk buat saya lega. Alhamdulillah.
Moga Allah kabulkan doa utk jadi WAHM secepat mungkin. Moga bonda saya setuju 100% melepaskan saya berhenti kerja demi anak2. AMEEN.....

Published with Blogger-droid v2.0.6
Blog Widget by LinkWithin