Thursday, January 15, 2009

TaK SuKa TaPi.......

...tapi aku masih boleh bersabar..

.... TAK SUKA NAPE TAK CARIK BBSITTER LAIN????
..bukan camtu..... aku memang tak suka.. tp aku masih boleh bersabar.... n limit aku n cik abeku ialah...yg melibatkan keselamatan n kecederaan anakandaku yg tercenta....
dan kategori yg aku AMAT AMBIL KISAH ialah..susu damia-ebm n makanan utk damia.... yg pasal ebm, aku pnah cite kat sini..

aku saje jerr tulis ni... sbb dok rasa berbukuuuu je lam otakku... kot2 bila dh luahkan kat sini.. ilang leee sikit kot.... ade ke patut bbsitter damia.........(???)
  1. letak damia lam walker.. n taktau damia ilang ke mana??? carik2 ade lam bilik.... apekah maknanye tu?? <-- takdak org monitor leee kan??? kalo terjatuh lam bilik air ke camno??? aadeihhh....
  2. bg damia RASA kuih.... erksss.... kuih tu dh laa manis... frozen lagi tu... tp katanya 'seco-ettt' aje bagi.... huh!!! <-- tak suke!
  3. komplen bubur yg aku buat utk damia... kejap ckp pekat sgt... aku cairkan.. ckp cair sangat plak... kutuk2 tak agak2 lak tu... suka ati aku laaa kan nk wat bubur yg cemana utk ank aku... aduhaiii... ade ke patut die campo ngan bubur budak setahun lebih n suap kat damia(???).... pastu suh aku buat bubur kasar lak utk damia... aihh.. macam2 aaa... dh tu ckp berbelit2.. cam k*l***!!!!
  4. kawan aku letak bb die kat situ gak... bb tu kecik lagi.. br 3bulan lebih... ade laa bbrp kali kembung perut... then die kata.... SUSU IBU DIE NI TAK SERASIIII LAAAAAAAA!!!!!! patutkah aku jawab??? apa yg Tuhan kurniakan tu amat laaa sempurna.... SUSU MAK DIE... SERASIIII LAAA UTK ANAK DIE KAN??? huh... <-aku yg EMO..!
  5. selambee jerk kat depan2 aku tu dia tengking budak 3 tahun tak berjaya pakai baju sdiri... tengking punye laaa kuat giler.. patut laa die slalu citer damia yg melalak kalo die marah budak2 lain... sian betul aku tgk kat budak tu... kalo setakat 3 tahun, tak perlulah jerit2 n tengking2 kan... siannn budak tu.. n kanak2 lain jugak... eishh... patut ke tengking2 n marah2?? itu belum lagi budak tu wat salah kan??? ish..

5 comments:

::Umi Sufira:: said...

K.laila, tak bestnya dapat BS macam gitu.akak trylah carik orang lain kalu ada...nampak sangat dia memperlekehkan susu ibu..kes malas nak hangatkan kot..isk isk..geramnya baca!

lelosani said...

mimi tau dakk... yg kena tu... adalah sempai mimi tu tau... ishh... kami memang geram!! kawan akak yg merangkap sempai mimi tu memang tengah carik BS lain... akak sdiri... maybe nk tunggu masuk rumah baru ni sbg KIKKAKE nk tukar BS or anto nursery...
pasai hangatkan ebm.... sempai mimi tu siap letakkan warmer tuu kat umah makcik tu... ish...

syau said...

kes makan ati betul BS damia ni. kita yang mak-mak (termasuk kaum bapak jugak) yang dalam dilemma. nak stay atau belah?.. nak stay or belah??

as for me, kalau rasa (anak) teraniaya (di nuesery).. hanya doa sajalah yang mampu dipanjatkan. semoga anak sentiasa dilindungiNya.

penah sekali tu dah tahan sangat, call terus owner nursery bagitau ada sorang staff dia bagi mandi mica macam bagi mandi haiwan. main jirus je. mana la budak tu (and budak2 lain) tak berhingus. &#^%@*# --> maki dalam hati jelah.

Fazidah said...

Salam,

Pikirkan...
nanti esok2 anak mesti suka tengking2 mcm tu gak.. sebab dah terbiasa dengan perangai baby sitter yg macam tu. Budak2 suka ikut perangai orang dewasa

lelosani said...

syau..
memang dilema... tp pikir2 kalo anto BS jugak.. maybe akan ulang benda yg same... (depends gak laa kan kot2 dpt yg ok..)
tp mungkin nk try nursery pulak kot... INSYAALLAH masa damia 9-10bulan ke gitu...

ms faridah..
salam.. thanks coz singgah...
betul tu... pikirkan jugak psikologi anak2 (termasuk anak2 yg lain) yg dok situ sure terganggu... iNSYAALLAH tunggu ms yg sesuai.. utk tukar..

Blog Widget by LinkWithin