Wednesday, January 7, 2009

SaLaM MaaL HiJRaH 1430 & SeLaMaT TaHuN BaRu 2009...

Sedar tak sedar dah bertukar tahun dah... cam kejappp jer mase berlalu... n umur pun makin bertambah.. anak pun dh makin besoo... Harap2 tahun yg akan datang ni akan lebih bermakna bagi aku, cik abe n anakanda ku NUR DAMIA HARYSA, INSYAALLAH...

Azam? Azam tahun lepas pun ade kot yg tak tertunai... BEBAS HUTANG.. hoohohoh... So, utk tahun ni.. azam tu akan diteruskan lagik... Azam banyakkkkkk... Tapi yang utamanya...
  1. utk cik abe... nk jadik isteri mithali... yg penting lebih baik dr sebelum2 ni...
  2. utk damia... nk bfeed selama mana yg boleh... aku nye target sebelum ni.. minimum-6 bulan.. so.. dah lepas 6 bulan ni aku tambah lagik hingga setahun... sebelum ni aku tak berani nk target lame2 sbb aku memula dulu ade masalah bf.
  3. diri sendiri.. BEBAS HUTANG!! utk bebas hutang dh takleh boros2.. sib baik cik abe jenis berdisiplin bab2 kewangan ni... so.. cik abe yg jadik menteri kewangan buat masa ni.. :)
  4. diri sdiri.. kurangkan kecerewetan n detail... <-- ni sbb kawan aku ckp aku detail! huhuhu... tp ni mungkin susah sikit nk ubah sbb PERANGAI/TABIAT.. n mungkin gak keturunan... sbb bonda aku mmg amat cerewet dr segi kebersihan, kekemasan dll.. banyak lagik kalo nk senaraikan...dan aku dr kecik lagik diajar n didedahkan dengan keadaan cam tuh.. ade bagus n buruknye kot cerewet aku ni!! hehehe.. harap2 aku tak nyusahkan sesape.. especially cik abe ku yg tercenta... hihi...
  5. diri sdiri.. nak belajar menjahit... paling kapcai.. buleh buat baju kurung utk anakanda.. :).. wpun aku buta kayu lam bab2 menjahit ni.. aku akn try gak..
  6. utk family... membantu apa2 yg patut dr segala segi... especially moral support/kewangan(?) utk adek2 aku yg bakal nk kawen tahun ni...
  7. aku... nk turunkan berat badan... at least 10kg.. err.. mampukah??? hohoohho
Tu jelah kot yg utama... yg lain2... congak2 lam kepala... or tulis kat memana... nti buleh cek balik akhir tahun 2009.. INSYAALLAH... moga2 aku masih diberi nikmat HIDUP olehNYA..

3 comments:

::Umi Sufira:: said...

Salam Maal Hijrah, Selamat Tahun baru and semoga semua azam tercapai..aminn...=D

rhyati said...

hehe.. cam trasaaaa je.. weih..sama..aku pun ada angan2 nak blaja jahit jugak laa..jom?nak kena beli mesin jahit la eh?

lelosani said...

mimi...
insyaallah, AMIN...

t...
kikikikiki.. sapo hok kato.. dio laaa yg trasaaaa.. hohoohoho...
jom laaa.. jom laaa.. target.. raya puasa nanti dh leh wat baju utk anak2... adakah susah utk dicapai??? aku rembat bonda aku nye mesin jahit.. tp still kat kl mesin jahit tu... :)

Blog Widget by LinkWithin