Tuesday, September 27, 2011

Taska oh taska.....

Ini adalah sesi luahan perasaan di tengah malam2 buta.:(

Baru je selesai basuh baju anak2 yang dibawa balik dari taska. Semuanya han**ing. Kakak damia terrrrkenc**ng atas tilam. Mungkin time dia tido. Aduhaiiii adik2 pengasuh, kalau dah tau pelapik tilam, seluar kakak damia terkena air kenc**ng, kenapa laaaa dicampurkan semua skali dalam beg baju kotor. Beg baju kotor tu pulak dimasukkan dalam beg baju2 yang masih belum dipakai. Semua berbau.... Sabar jelah. Ini bukan kali pertama, dah beberapa kali dah. Saya mmg sengaja tidak memesan pengasuh2 ni supaya asingkan baju/seluar yg terkena air kencing dgn baju2 lain. Memang silap sayalah. Tapi jauh nun di sudut hati saya, 1-2X mungkin diorang tak ada plastik utk asingkan baju2 tersebut. Tapi kalau dah berkali2 berlaku perkara yang sama, mmg telahan saya silaplah rasanya. Memang 'policy' diorang kot masukkan semua skali baju2 kotor tu dalam beg yg sama. Besok saya akan bekalkan plastik utk diorang. Harap perkara ni tak berlaku lagi.

Nota tangan saya : Saya jarang2 nak menegur adik2 pengasuh di taska ni sbb dah terbawa2 dan terbiasa dengan konsep babysitter, kena berhati2 dan berfikir 20kali sebelum menegur penjaga anak2 saya. Walaupun ramai kawan yang kata kalau anak2 kat taska senang sikit nk menegur, tp bagi saya... tetap susah... huhuhu

4 comments:

kinna said...

sy mmg sentiasa stand by plastik dlm beg taska anak-anak. kekadang kalo lupa letak plastik, derang ni main campur je baju kotor baju bersih...jenuh la nk basuh semua...huhu

Mommy Ayu said...

k.lela bwk la 2 beg, satu utk beg bersih n satu lg utk beg baju kotor...k.lela...kalo ibu ayu jaga anak2 k.lela nak x? uhuhu...:)

lailasani said...

kinna,
aritu mmg tak letak pun plastik.. tp beberapa kali terjadi tu senyap ajelah.. tp ni dh lebih 3x.. rasa cam nk kena buat sesuatu ni.. hehehe... dh letak plastik n pesan skali..:)

ayu,
mmg dh bg 2 beg. tp beg utk baju kotor tu dia letak balik dlm beg bj bersih. kekadang ada bj yg belum guna lagi. habis laaa berbau seluruh alam kalau dimasukkan skali tak kira ada yg basah ke atau yg kering aje. hmm.. .ibu ayu nk jaga ke? larat ke nk jaga 4 org. ramai gak tu. nanti fikir2kan n bincang ngan hubby dulu kay.

Mommy Ayu said...

aritu ibu ade cakap die nak, ade kawan kakak n aqil. ibu jaga seseorang nenek yg ramai cucunya la..cuma takot nnti k.lela xsuke anak k.lela debab mcm kakak. huhuhu...saje tanye k.lela. :)

Blog Widget by LinkWithin