Friday, September 24, 2010

Kalau anda seorang yang pelupa....

.......... tutuplah api dapur sebelum anda tinggalkan ruang dapur anda....
... pasang TIMER/ALARM utk ingatkan anda....

Tarikh kejadian : 21092010
Tempat : rumah saya....
akar herbanika NR yang telah hangit....... hangus jugak $$... huhu...

Sangat2 bahaya dan boleh mengakibatkan kebakaran. Biasanya saya akan 'on'kan timer kalau saya merebus sesuatu. Tak kiralah ia mengambil masa yg lama atau pun sesekejap 10 minit. Tapi di hari kejadian, saya kononnya INGATTT NI NAK TUTUP NANTI.... bila dah ke ruang depan ngadap pc, lepas tu susukan baby dll. Tetiba terbau HANGIT dr dapur saya. Barulah saya teringat yang saya tengah panaskan AKAR HERBANIKA NR. Dah terlupa yang saya tengah pantang, terus berlari ke dapur. BERASAPPP!!!!!!!! Terus saya tutup api dan buka tingkap. Memang sangat2 bahaya, bahaya utk diri sdiri, anak, jiran, harta benda dll. Alhamdulillah tiada apa2 kejadian yg tidak diingini berlaku. Takut juga saya kalau2 gas meletup ke sbb ruang dh terlalu panas...... Nauzubillah....


Nota tangan saya : Peringatan ni khas utk saya dan kawan2 yg seperti saya. Juga peringatan utk sesiapa saja. Jangan gadaikan nyawa org lain kerana kecuaian anda.

4 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

aduhai..sib baik x jd ape2..sy ni pn kdg2 plupe yg amat..

Ealyie said...

opismate aku lupa teross pi keje beb..
tau2 bila jiran call bgtau dapo dia da terbakarrrr.. effect 1 rumah!! :(

lailasani said...

HN,
alhamdulillah takpepe. kalo minyak tu kompom dh terbakar dh.... nauzubillah.. takut bila ingat balik.

ely,
adussssssssssssssssssss!!
aritu aku siap imagine kalaulah terbakar.... abisssssssssss segala reta yg tak seberapa ni... dan ofkos EBM yg takleh nk dibeli dimana2 tu... nauzubillah.. aku insap...

kinna said...

mujo tak jd ape2..

Blog Widget by LinkWithin