Thursday, November 25, 2010

Hargailah jasa/pengorbanan selagi masih bermakna....

.... menghargai sebuah jasa/pengorbanan bila sudah tiada.....

itulah realiti kehidupan...
yang kita sendiri akan tersedar bila sudah hilang....
dan waktu itu penyesalan dan tangisan air mata darah sekalipun sudah tiada gunanya...

saya berharap penyesalan sebegini takkan wujud dalam hidup saya. mohon Tuhan jauhkanlah saya dari ego sebegini. mungkin ada yang tertanya2 apa yang saya merepek dan merapu ni?
 apa yang saya maksudkan ialah betapa perlunya penghargaan terhadap pasangan kita. encik suami saya ada training kat PD selama 3 hari. tapi baru sehari tanpa encik suami, saya terasa diri saya tidak lengkap di sana sini. terasa kelam kabut utk menghandle rumah tangga bersama 2 anak. itu pun encik suami dah tolong saya ironkan 2 pasang uniform kerja sebelum beliau pergi. tanpa encik suami, saya terpaksa mengambil alih semua kerja2nya. buang sampah ke tong sampah besar, jemur kain, angkat kain, tukar diaper anak2 di pagi hari, mengangkut barang2 anak2 & beg kerja kami ke kereta, melayan damia sementara saya susukan adik/siapkan kerja2 rumah, mandikan damia, basuh poo poo damia, gilir2 melayan amukan si adik...... ouhh... sungguh tak terhitung rasanya segala kerajinan encik suami. saya harus bersyukur dikurniakan suami yg benar2 mampu meringankan beban kerja rumah dan menjaga anak2. alhamdulillah...

untuk encik soami terchenta..
cepatlah balikkkkkkkkk.......!!!


nota tangan saya : hargailah pasangan anda biarpun anda menganggap jasanya/pengorbanannya hanyalah sekelumit cuma.........biarpun hanyalah membasuh pinggan yang dia gunakannya sendiri.......

6 comments:

Ahzan Salvinawati bt Ahmad said...

yup, betul..betul..betul..

lailasani said...

:)

yatie chomeyl said...

kita serupaaaa...yatie pong bilo hubby takdp di rumo, baru sedar byk kijo dio buat selamo ni

lailasani said...

tu laa kan....
kalu dok, sokmo dok ingat mace rutin pulok ape yg dio buat tu. tp bilo dio takdok, penat jugok nk setelkann sumo soghe'2.....

Redcomel said...

suami red takla rajin tolong kat rumah...tapi tak kesah sbb dia kalau tolong macam tak berapa reti dan lagipun red 27 kat rumah...hihi...tapi mmg takleh rasanya kalau hubby g jauh2... nnt takboleh tido mlm sbb xde org kat sebelah...aku ni dahla penakut...wakakaka..

lailasani said...

takpe red..
itu masing2 punye bonus.. hehehe..

hahaha... ai pun penakut jugak. tp terpaksa laaa kebalkan hati aritu... mula2 ingat nk ajak kawan dok umah. tp kesian lak kat dia takut bb kecit ni melalak tengah2 mlm kang. tak pasal2 dia takleh tido... so, duduk jelah ngan anak2 aritu...

Blog Widget by LinkWithin