Thursday, December 2, 2010

Bfast roti-lunch roti-dinner roti-bfast esoknya roti lagik

Hahahaha.. ekstrem kan? obses dengan BM beginilah jadinya. Pantang ada masa terluang sedikit pasti encik BM kena bekerja. Hehehe.. Seperti biasa, resepi roti adalah dari dapur TTM. Kali ni try yang ni pulak. Tapi intinya saya tukarlah sikit sbb encik soami tak suka bawang. Saya tukar dengan jagung+cheese.
Ok, layan gambar ajelah ye.
 
 besor gedabak bila dah mengembang.... sepanjang2 tray..
 ... tadaaaaaaaaa.. dah siap bakar. sudu tu perbandingan size.... panjangggg... kalo mkn sorang mmg tak abishh.. kami share ber3...
 coklat+peanut butter+choc chips....
 keratan rentas... jagung+cheese........
 .. ni dh malas nk wat bentuk2 lain.. bulat2 je... ade letak cheese, ada letak peanut butter...tapi peanut butter cam kering sket...
 .. hasil pada hari tersebut...


ikhlas dr minah yg obses dgn BM! hahaha

15 comments:

che nor said...

wah...bgs2..brp hrg BM tu?cn klu buat roti2 ni uli pakai tangan je takat ni. roti yang bulat tu jd mcm roti kita beli kat kedai tak, cam byk ruang2 udara kecik?sbb dulu cn prnh wat guna resepi dari internet roti tu naik tapi cam mampat skit, tak jadi cam kedai...

cc said...

seronot meroti sejak ado BM nih yerr? :p

kalau buat next batch, hantaq2 la sket kat cheq..asik tgk gmbr je mana tahinnnn

yatie chomeyl said...

wah jeles nyo..
BM di rumoh ni kade2 jah berfungsi kui3x

Hernee Nazir said...

akk ni suke kecurkn tau..hehehe..
kn main gebu lg..lapoooooooooooo

lailasani said...

cn,
BM tu rm399. kirim ngan kak ana-casa arina (blogger)
roti tu mmg jadik cam kat kedai laa.. tp taklah setanding bread talk. hihiih.. tak mampat pun. gebu2 sedang2 elok jee....

cc,
seronot.. seronot... hahaha... semlm buat gak tp dh abes ngap laa kami anak beranak. tak sempat nk hantaq kat cc nun...:)

yatie,
ok laa tu kade2 berfungsi.. drp tak bgerak langsung. akak ni kan dh lame ngidam BM ni. dapat terus pulun laaa.. maybe suatu ari nanti dia don dendiam gak kot.... kekekeke

HN,
whahahaha... kalo dekat2 akak dh anto dah kat HN. ni jauh tu nk hantar. pos bule? hihihihiih

Redcomel said...

nampak sedap...huhuhu aritu terlepas nak order dgn akak KNv..jeles nyer tgk roti laila..gebu gitew..

Suliana said...

haish.. tetiba rasa mcm kena beli je BM tu.. hehe.. harap2 tak jadi gajah putih kalau dibeli. hehe

TopsyTurvyMum said...

ewahhhh...
sangat menjadi kedabommm!!
thanks sudi cuba resepi dari dapur malus:)

member yg datang baru ni pun beli BM kat sini..siap ngan corelle hehe

lailasani said...

red,
rugi.. rugi tak order.. hehehe..
tp buleh jugak dptkan kat msia. cuma harganya naik rm100 utk brand kenwood ni..

suliana,
beli2... tp pastikan anda rajin2 laaa menggodek BM. hehehe..
ai ni pun sbb benda baru.. semangat wooo.. hihiih..
harap2 tak jd gajah putih later2....

TTM,
hehehe.. resepi u hebat@!!!
thanks ye...

corelle ai minat jugak.. harap2 laaa buleh menahan keinginan utk memilikinya... kekeke..
ikotkan hati semua nak... hihihi..

knv said...

tak sia2 akak bawak dari uk dear. sungguh aktif hang meroti! :P

lailasani said...

kak,
tq bebanyak kak.. buat masa ni mmg sangat tak sia2 akak bawak dr jauh nunn... setiap minggu ade je projek BM... maklumlah dh lameee ngidam ngan BM ni.
harap2 berterusan lee projek meroti nih...

Cery said...

wahh...saya pun suke breadmaker..waktu mule2 beli..mmg asik buat roti je.. and asik surf pasal resipi segala bagai roti ni.....bestttt kannn i likeeee...sedap betul tgk gamabr roti awk tu..share aa resipi

ibuaiman said...

lela, blh lg ke nak order BM tu ngan kwn lela?

ibuaiman said...

lela, BM kenwood tu hrg rm500 ke kat m'sia?klu btl mcm nak beli lar

lailasani said...

cery,
mmg syokkk meroti...
resepi sy ade buat link. saya ambik dr rumah TTM @ blog mat gebu. mmg menjadik resepi2 diorg...

cn,
kawan tu dh balik msia dah.. tak pegi uk dah. ada je kat jusco. rm500 gitu. brand kenwood jugak. kalau kat tesco rm249 kalau tak silap. brand tesco

Blog Widget by LinkWithin