Thursday, December 23, 2010

Mari borak dengan budak kenit...

Sesi mari berborak bersama damia, si comel saya yg berusia 30 bulan++
KES 1
damia : mama, ni ape? 
mama : bear
damia : pandainyee... mama, ni ape? 
mama : bear
damia : pandainyeeee!! mama, ni ape? 
mama : bear
damia : ooo.. patutlaaaaaaa....
(ape yang patutnya nak oiiii)

KES 2
damia : mama, ni ape? 
mama : A
damia : pandai! mama, ni ape? 
mama : D
damia : bukannnnnn.. ABC!
mama : ok.. ok...
(iye kan ajelah nak... kang tak pasal2 damia nangis pulak...)

KES 3
mama : damia, jom mandi
damia : taknakkkk.... mia nak mainnnnn...
(adeihhh... mmg tak mudah nk pujuk dia sbb dah pandai berkata2 dengan hebat sekarang ni..)

KES 4
Damia tertengok drama apa ntah, tp ada sorang minah rebah sbb sakit kepala.
damia : nape mama?

mama : kakak jatuh
damia : jatuh ape?

mama : kakak sakit.
damia : sakit ape?

mama : sakit kepala.
damia : kepala ape?

mama : kepala dia
damia : dia ape?
mama : (blurrrrrrr) hahahahahhahahhaha...
kami same2 gelak sbb saya dh tak boleh jawab dah....







ni adalah aktiviti kegemaran damia semasa di rumah. kat rumah bbsitter pun mama bekalkan satu set crayon-buku-buku mewarna....

5 comments:

Normaliza said...

pandainya damia warna. yamin tak mahu langsung..haiii..sabo aje lah

kinna said...

khusyuk damia pegang colour.amek gambar pon muka serius ja..hehe..jgn conteng dinding tau..dinding rumah saya habis dah kena cat tak rasmi dgn colour zulfa..hish...

lailasani said...

nmaliza,
takpe... slow2. boboy maybe lain sket cara mainnye kan. gegirl lain sket.

kinna,
heheheh... itulah senjata mama kalau nk bg damia dok diam2. dia mmg khusyuk! heheeh... setakat ni dinding selamat lagik.... lantai je ade corak2 sikit.hihihihi

lavender said...

baru pasan...lefthanded..macam cujie gak =P

lailasani said...

aah cujie..
makan pun kiri.. huhuhu

Blog Widget by LinkWithin