Monday, December 6, 2010

Surirumah lebih susah dari kerja engineering

Hari kejadian : Jumaat (19 Nov)
Situasi : Bbsitter ambil cuti raya haji. Oleh kerana saya kerja bertimbun2, terpaksalah mama n papa DD bergilir2 jaga anak2.

ari nihhh kene jaga budak debok 2-orng nih....madam kene kerje pulok...dedua bangun tido serentak...dedua beghak...dedua nak susu..dedua nak menempel...dedua nak kene mandi.....hargailah profesen surirumah yg amat mencabar ini...sememangnya kerje surirumah lebih susah dari kerje engineering....ehehhe
 
Tersenyum saya membaca status FB encik suami. I LIKE!:)
Saya setuju sangat2 dgn encik suami. Saya memang kagum dengan semua surirumah di seluruh donia!!
Alkisahnya ialah.......
Inilah hari pertama encik suami menjaga 2 orang anak sekaligus seorang diri. Biasanya kalau saya keluar tanpanya, saya akan bawa damia. Encik suami akan jaga adik di rumah. Risau juga saya sebenarnya sbb kali pertama kan.... Bukan saya risau beliau tidak mampu menjaga anak2, tapi risau kalau2 encik suami tak sempat nak makan @ nak sembahyang @ nak mandi dll. Tapi rupanya sempat online lagik. Maknanya ok sesangatlah tu. Hehehehe. Tabik spring utk encik suami. Terima kasih banyak2 bang!

Nota tangan saya : Saya mmg respect sangat2 kpd bonda saya yang mampu menjaga dan membesarkan kami adik beradik seramai 12 orang. Saya tak dapat bayangkan macamana suasana di waktu itu. Makan minum kami sentiasa dimasak sendiri, rumah terjaga, kain baju tersusun rapi........ ouhh... saya tak mampu menjadi se'perfect' bonda.:(

7 comments:

Khairani Bahaudin said...

setuju sesangat laila... buat calculation engineering mmg tk secomplicaticated jadi housewife... :) tapi mmg dah kuasa Allah,kita wanita dijadikan mmg untuk handle perkara begitu...:D

yatie chomeyl said...

setuju 200%

MuzZz said...

mmg susah..mental fizikal..hehe..klu kat kerja bleh marah2..kat rumah kena control.tkleh marah anak sesuka ati..tp..yang susah tu la yang kita nak kan?????hehehe..priceless

Suliana said...

betul betul betul.. keje rumah sampai bila tak habis2..tak de gaji, tak de bonus, tapi di akhirat nanti, syurga menanti :-)

Unknown said...

red,
tu lah kan...
kerja tak abis2 kalo jadi surirumah.. kalo engineer ade jugak time2 mengulor... hihiihih

yatie,
sama kita.. setuju 200%!

muzz,
betul2... i setuju tu... bukan part anak je... part kemas2 rumah tu pun, kalau tak siap takkan nk marah diri sdiri kot? huhuhuhu

suliana,
insyaallah..
moga2...

Anonymous said...

12org?..pergh..kagum2..tu lah org dulu2 mmg semangat kagum2...
tapi betul la..jadi surirumah lg keje siang mlm tak sudah2,,hehe

Unknown said...

aah.. 12 org..
aah, keje yg tak pernah abiss surirumah ni..

Blog Widget by LinkWithin