Tuesday, April 7, 2009

BerSOSIAL...

Date : 05042009

First time saya join aktiviti yasin yang dianjurkan oleh perkumpulan wanita di kawasan rumah saya. Best n syok sangat!! Biasanya diorang akan jemput guna 'kertas' yg diletakkan dalam post box, tp hari Sabtu ari tu makcik selang beberapa rumah dr rumah saya merangkap tuan rumah utk majlis tersebut datang jemput sendiri. Lagi saya rasa malu2 katak kalau tak pergi. Sebelum2 ni pun saya amat teringin nk join, tp biasanya dibuat pd hari Sabtu dan Sabtu biasanya saya tiada kat rumah atau.... (reason2 lain laaa...)

Saya tabik spring (toing!toing!toing!) kepada perkumpulan wanita kat Johor ni. Rajinn diorang ni menganjurkan majlis2 macam ni. Masa nilah kita boleh kenal jiran dengan lebih dekat dan berkongsi berita2 sensasi(??). Opss.. bukan mengumpat ye adek2 dan kakak2.. Berita sensasi pada hari tersebut ialah KES RAGUT! Amat menakutkan rupanya kejadian2 yg berlaku di kawasan kejiranan saya ni. Adeihh... takutnye laa zaman sekrg ni. Oh ya, dikesempatan majlis tu jugak, ada beberapa org yang ambik peluang utk mempromosikan bisnes diorang. Bagus jugak tu... Saya? Tukang tanya, tukang dengar n tukang beli! Hahahaha... Dah confirm nak beli tupperware ngan sorang akak ni.. Oklaaa kan, buleh jugak membantu bisnes2 surirumah ni. Saya plak sbb muka baru, masih segan2 malu2 katak utk promote jualan tudung bawal saya. Nantilah kalau ada peluang join lagi, baru nk try promote.

Ouh... utk warga Johor terutamanya warga Senai/Kulai, silalah berhati2 kalau pergi ke TJ Mart ye. Kat situ dah banyak kejadian ragut dan ambik troli yg penuh muatan. Harap2 anda tak menjadi MANGSA ye.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin