Sunday, June 21, 2009

Projek baru....

Ni adalah gambar YARD dlm rumah kami... gambar ni diambil ms mula2 dapat kunci dulu.. comottt.. takjumpa carik lak gambar yg comey sikit...

Nampak tak ade satu kawasan tanah beberapa kangkang itik..??? Haaaaaa... kat situlah sy akan memulakan projek baru saya... BERKEBUN!!! Sy nk ikot jejak MN yg dah dapat tuai hasil cilinya... Jeles I tengok tau MN!! Selama ni sy hanya dpt petik daun pandan yg hidup segan mati takmau je kat rumah ni... Insyaallah kat rumah baru ni, buat permulaan ni sy akan tanam cili kecik, cili besar, daun pandan, serai, daun sup, daun bawang dan halia je kot... Pagi tadi sy pergi beli beg plastik hitam (bukan plastik sampah tau... hahahha) kat kedai area rumah sy. Sambil2 tu pergi cari (bukan cari.. beli!!) benih sayur2an dan tanah di samping bertanyakan tips2 kat tuan empunya kedai pokok2... Almaklum laaa sy tanam cili pun dah mati minggu lepas kena makan ngan semut... Hampeh betul semut2 tu.. Ouhhh, sy juga beli racun semut spy sayur2 sy takkan dimakan semut lagik.. Jaga kau semut!!!!

Kejap lagi nk gi semai ape2 yg patut kat dalam beg plastik hitam tu dulu.... Sekrg tgh tunggu tuan puteri bangun je ni...

2 comments:

mekti said...

gud luck menanam.. hiks. aku pun memula masuk umah siap tanam cili, bayam, kangkung, bendi, serai..x sampai sebulan mereka meninggal dunia..serai je terlebih subur sampai tetekan tgk skrg..tp aku tahu mu rajinnn..xkan jadik cam kitorang..hehe..

lelosani said...

tenkiu.. tenkiu...
harap2 buleh merasa tanaman sdiri laa.. kekekek...
psl serai tu.. same ngan rumah sewa aku dulu... terlebih subur sapa sokmooo kene tebass...

Blog Widget by LinkWithin