Sunday, June 21, 2009

Proses pemindahan..

Proses pemindahan ke rumah baru terpaksa dipostponed selama sebulan kerana kami ponteng kerja (di rumah baru) selama 2 minggu kerana kenduri adek dan adek ipar di Perak dan KL.

Kerja2 mengecat oleh encik suami sudah siap 95% hujung minggu lepas (13062009). Hasilnya amatlah memuaskan.. hehehe... Sbg seorg amatur dalam kerja mengecat, sy boleh bagi markah 9/10!! Hasil sampingan ialah berat encik suami turun sehingga 5kg!!! Jeles saya... Saya mintak 'koutai' (tukar2) kerja2 mengecat, tp encik suami tak bagi. Mcm2 alasan diberikan. Sy cat tak canteklah, lambatlah.. macam2 laaa.. Padahal dia lagi takut nk jaga damia kat rumah sorang2... Sebab lagi penat dr mengecat... Hahahahhaha... Kan, abang kan?? Dan satu lagi dia tak bagi saya turunkan berat badan laaa tu... Kekekeke...

Pemasangan lampu dan kipas juga sudah siap... Tinggal nk pindah barang aje... Hari ni dan semlm dah stat angkut barang2 kecik menggunakan kereta. Yang tinggal barang2 besar gedabak dan barang2 yg akan digunakan sepanjang minggu ini. Lori utk pindah minggu depan juga sudah dibooking. Adik2 lelaki sy akan datang utk membantu kekandanya ni pindah.. Thanks ye wahai adek2 sy yg macho (puji sketttttttt)..

Ini adalah hasil kerja tangan encik suami selama................ sebulan setgh jugak kot... hihihi...
maklum laaa bekerja di hujung minggu jee....


rumah kami yg kedua tu.. maroon-pink... jgn silap paham tau.. sy tak minat pink! hahahaha..
finky2 gak... sbnarnya tader kaler lain yg buleh matchkan dengan maroon utk buat tone yg menarik... so.. terimalah warna pink ini....... heheheh....
.. bhgn bawah...
feature wall yg cuba direalisasikan oleh encik suami.. sepatutnye kat atas tangga tu pun patut dicat jugak... tp alatan-skill tak cukup utk diteruskan... mungkin suatu hari nanti ye...
salah sebuah bilik..... bilik bawah..
family hall...
master bedroon.. tema purple...

bilik damia... bila laaa damia nk tido sorang2 ye.. perancangan buat masa ni ialah bilik mainan damia....

Cerita dan gambar2 rumah yg lain2 lagi.. silalah melawat ke sini....

10 comments:

~ Ibu ZAAZ ~ said...

besar jugak umah ni...kat mana ek? cantikkk

::Umi Sufira:: said...

cantiknya rumah...luas giler....selamat memenuhkan rumah yer...:)

P/S: Tak sabar nak menerjah rumah akak ni:)

mekti said...

tabik spring toing2 utk en.tukangcat.. sgt gigih dan kemas.. memerlukan kesabaran dan ketelitian yg tinggi ni.. wei serius.. bahagian luar kat tingkat atas pun cat sendiri ke? wallawei hebak ah!

maleen said...

perhhh menarik sekali rumah kak lelo..
teruja i tau....cantik....
psstttt..biler nak wat house warming...sibuk jek kan hehehe

Nadia AMW said...

me likey!! :)

ibuaiman said...

fancy umah lela ni...kat luar umah tu cat sndr ker, mmg blh pilih ngan pemaju?

ibuaiman said...

umah lela 22 x 75 ker? brp hrg?

lelosani said...

ibu ZAAZ,
besar gak laa kot utk kami bertiga aje ni.. heheheh... kat bandar putra kulai...property : IOI..

mimi,
mokasih.. mokasih...
mai lee umah kite ye.... anytime ok tp terima jelah eh rumah cam karam pecah.. hihiihih...

mekti,
tabik2 itu telah disampaikan kat tukang cat... hehehehe... tp die kate mung kene tengok actual.. maybe gambar tu menipu.. kkekekekke... mmg sume cat sdiri tie... takdok pun upah... sbb upah cat mahal bedo'ohss...

maleen,
jom beliii umah... heheheh...
insyaallah before puasa buat nanti... skali ngan bday damia yg dh belated... hihihi... nti jemput datang tau!

nadia AMW,
:D
mai laaa dtg yeee nanti..

ibuaiman,
fancy ke??
hmmm... cam tadika kot.. kekekeke... kat luar cat sdri...
err.. boleh pilih?? maksudnye?? tok pahang aaa soklan cn ni..
rumah 26 X 75...
harga.... dua ratus hinggit... heeheheh

ibuaiman said...

wah BESARNYER umah lela....mesti harga 300k lebih kan atau 400k?klu kat kl ni 400k ke atas lar klu besar mcm ni...

lelosani said...

hahahhahaha.. cn jgn leee wat lawak...
tak mungkin kami mampu dengan harga sebegitu rupa.... kami kan keje kilang... takkan tak ingat.. hihihi... rumah kat johor-bandar putra ni murah compare ngan tempat2 lain...

Blog Widget by LinkWithin