Friday, October 30, 2009

makan barney, tidur barney

Pagi Selasa yang lepas anak dara saya terjaga dari tidur lebih dr 5 kali dr pukul 4 hingga pukul 6 pagi. Semuanya gara-gara DINASOUR UNGU itu. Terjaga je, terus mulutnya berkata
"MAMA........ ANNIEEEE, ANNIEEE" sambil tangannya tunjuk ke arah papanya yg sedang nyenyak tidur. Kenapa tunjuk ke arah papa? Sebabnya PSP yg berada di bawah bantal papanya itu ada video BARNEY.
Saya cakap, "BARNEY TIDO, DAMIA PUN KENA TIDO"
Makin kuat tangisannya. Saya peluk dia dan ajak dia tidur semula. Nasib baik berjaya dipujuk dengan susu mama. Damia tertidur, tapi selang beberapa minit, bangun lagik dan ulang benda yang sama. Sehinggalah hampir pukul 6 pagi.

Nota tangan mama :
  1. Kena kurangkan aktiviti bersama DINASOUR UNGU itu.
  2.  Kena banyakkan aktiviti lain bersama2 damia spt baca buku ke, main sembunyi2 ke, main lukis2 ke....
  3. Perkenalkan pelbagai jenis karakter kartun supaya tidak terlalu taksub dengan DINASOUR BERHANTU itu.(??)
  4. Jangan bagi tengok TV langsung?



6 comments:

Rhyati said...

ok apa barney.. buleh pandai inglis.. character pun comei2 with good influence laa.. jgn terjebak ngan atomen sudahlah.. lagi bahaya tuh.. psst.. jual la cd barney kakku.. rm5 sekeping buleh? dpt 10episode jadikle.. hehe

lailasani said...

hohohho.. mslhnyeee aku yg tok cekak nk bangun mlm2 sbb sokmo ngigau... cam tido toklena gitu dok teringat ko deneso tuh...

ok.. ok.. nti aku burn n pos skali ngan origami tuh... 10 episod tu banyak tu.. kat rumah ade 3cd jee

iem said...

Salam kenal,
same yek anak kitapun terjebak ngan barney...
bila masuk umah je pandai bukak cd barney sendiri pastu joget2 haha...tapi tak delah sampai tidoopun barney...hehe

nadia said...

aah yang no. 2 tu.
no.3 pun ok kot, so takdela dia nak barneyyyy saje kan. hehe. ni kira cam overdosed barney ni orang rasa.. hehehe. for me, tengok tv/cartoon takpe janji kita monitor.. ajak dia belajar sesama from the cartoon

aihh just my 2 cents

Rhyati said...

okkelah.. 3 pun cukup baik la tu.. nanti sms sumer bayaran bape eh.. sekali ngan origami tuh deh.. waa.. x sabarnya nak main2.. hik2 aku plak lelebih..

lailasani said...

iem,
salam kenal..
hoh, dah pandai bukak cd sdiri tu...
hebat.. hebat...:)

nadia,
mmg overdosed.
tp sekrg dh ok sket...
memalam pun takdelah asyik mintak ANNIE aje...
dah buleh layan cite2 lain...
DH ok dok??? wahahhahahahahahah....

tie,
ok.. ok.. nti aku hantar. lom berkesempatan nk burn cd.. papa damia suh wat sdiri... huhuhu...
mak budak pulak yg excited nk main origami tuh...

Blog Widget by LinkWithin