Friday, October 2, 2009

Cancel semua....

Keghairahan kami utk ke open house raya rakan2 dan ke kenduri kahwin  adik seofis terpaksa dibatalkan kerana kekasih hati saya telah dimasukkan ke hospital sejak dr semlm. Sebenarnya encik suami sudah lama mengalami sakit belakang/pinggang dr saya mengandungkan damia lagi, bermakna sudah hampir 2 tahun agaknya. Tetapi sakitnya kadang2 je datang. Setiap kali kena, mmg penangannya teruk juga sehingga tak mampu bangun atau berdiri atau bergerak. Sudah lama juga saya menasihatkan encik suami utk pergi ke hospital pakar, tapi biasalah org lelaki (ke suami saya aje??), bukan nak kisah sangat kalau masih lagi boleh melompat berlari dan berjalan.
Setelah dicek oleh doktor pakar dan hasil dr MRI, rupanya tulang belakang encik suami retak dan terkeluar sedikit dari soketnya. Patutlah setiap kali diserang sakit ni encik suami menggelupur tak tentu arah. Kata doktor, mungkin pernah jatuh atau mengangkat barang2 terlalu berat. Pagi tadi encik suami telah menjalani fisioterapi dan esok akan disambung lagi. Maka malam ini pun kami akan bermalam di sana lagilah nampaknya. Moga encik suami cepat sembuh.

Kepada kawan2 yg menjemput kami ke open house esok dan lusa, saya mintak maaf banyak2lah ye. Kemungkinan utk tidak pergi itu adalah besar.





10 comments:

nadia said...

semoga pakcik cepat baik! rajin2 ber-fisio ya..

By Ticer Liza Yacob said...

moga cepatla proses penyembuhannya. open house tu tak pe. keluarga diutamakan.

his_story said...

cepat la baik..cepatla baik..
cepatla baik..

Syatilla said...

ni gara2 angkat barang2 berat kot.mfp set lah..ape lg set lah.kne byk rehat..n ambik ubat.USANA produk ade ubat utk msalah tulang n sendi ni..suggest je..sbgai usaha..

Azure said...

adoi...baca ni je pun dah terasa sakit..

org laki mmg camtu la kak lela...suami saya pun sokmo sakit dalam perut, tapi tak pernahnya nak pegi refer doktor. nak tunggu apa, taktaulah

Unknown said...

nanad,
thanks... fisio selasa ni pulak. dia kata kene seksa 30 minit.. hehehe..

ibu zaaz,
insyaallah. thankss...
aah.. keluarga lebih penting...

his_story,
insyaallah.... MC seminggu.. berehat je laa kat rumah..

tilla,
itu laaa, dia kata nk mintak ngan bos incharge ITS pulak. takleh angkat2 MB series dh...
USANA tu produk ape? ade info dr mane? yg tilla dok guna tu ke?

azure,
sy yg tengok ni pun same... cam terasa ngilu2.. sekrg dia kata dah sengal2 seluruh badan pulak.

heeeeeeeee... memang laaa org laki nih. rasanya diorg takut nk gi spital laaaaaa.....

Syatilla said...

aah..tla tgh gune.alhmdullh ok..ade mmber gk msalh sendi2 ni yg gune n respon pon mnggalkkn.try visit www.usana.com (formal website) @ http://www.mrmrsimran.com (kawan tla)kalo nak,email lah tla.kte try usaha mane yg boleh.xmahal pon.tla bg gune harge member tla jer.tlg2 mmber..

Unknown said...

tla,
thanks... nti nk bitau cik abe.
cuma sekrg ni nk try gamat healin dulu...
usana produk tu ade perasa apo?
kang takleh ditelan dek cik abe, membazir laks...

Syatilla said...

pil lah kak lela.yg tla minum tu nutrimeal utk kasi kurangkan berat bdn tla ni..hehehe..yg tla suggest ni pil supplement.kalo nak tau lebih2 lagi email lah.fsyatilla84@yahoo.com.my

Unknown said...

hoih.. tila yg kurus keding tu pun sibuk nk kuruskan badan??? huhuhu... termalu sdiri i tau!!!

Blog Widget by LinkWithin