Tuesday, June 15, 2010

Gestational Diabetes Test & check up 20/05/2010

Hasil daripada ujian GD (gestational diabetes) saya yg kurang memberansangkan spt yg diceriterakan di sini, maka 17/05/2010 hari tu, saya memaksa diri saya utk pergi buat blood test lagi kat sebuah klinik yg berdekatan dengan rumah. Blood test tersebut mestilah di ambil sbyk 4X dlm sehari dan syarat2nya ialah :-
  1. Before b/fast, keputusan : 5.7
  2. Before lunch, keputusan : 4.6
  3. Before dinner, keputusan : 5.1
  4. 2 hrs after dinner, keputusan : 7.6
Keputusannya adalah A! hehehe.. Alhamdulillah, keputusannya adalah OK. Tak de tanda2 GD. Syukur sangat2. Tapi diet org pregnant masih kena diteruskan sbb berat bdan dah terlebih sudaaa.....

Then 20/05 tu saya pergi check up dan doktor mengesahkan yang saya bebas dr GD. Takut weihhh kalo terkena GD ni sbb kebarangkalian kena operate adalah tinggi dan mcm2 lagi prosedur yg mesti dilalui sblm bersalin. Nauzubillah.. mintak dijauhkan.... Moga2 Tuhan permudahkan.

Nota tangan saya : Kantoi juga saya dengan doktor masa blood test ni, doc tau saya sangat berjaga2 dengan makanan pada hari ujian tersebut. hihihihihi

No comments:

Blog Widget by LinkWithin