Saturday, June 12, 2010

Happy Birthday DAMIA!!!!

Tarikh : 12062010

Lilypie Second Birthday tickers

Genap sudah umur damia 2 tahun hari ini. Mama & papa ucapkan
SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-2
Moga2 hidup damia dipenuhi dengan kasih sayang mama & papa sehingga akhir hayat kami, ...... kami sayangkan damia yang tak mampu kami umpamakan dengan apa2 pun di dunia ini...
...............moga damia jadi anak yg solehah, panjang umur, murah rezeki dan tak lupakan kami sampai akhir hayat damia...... INSYAALLAH-AMIN....
Damia-1st day
Damia-1st birthday, sambut sama2 ngan papa-fathers day
Damia-mendapat kuasa penuh comotkan walker n muka dengan kek icing semasa hari lahir yg pertama

** Gambar2 utk 2nd birthday akan diuplod kemudian, masih dalam studio encik papa...

Mari kita tengok perkembangan damia setelah berumur 24 bulan:-
  1.  Tengah gian dengan penggunaan perkataan APE(apa). Sikit2 APE.. APE.. sikit2 APE.. APE... hehehe... macam ala2 kepochi gitu. Kalau mama panggil damia pun, damia akan cakap.. APE.. APE... hehehe..mesti diulang 2 kali punye. Kadang2 nak tergelak mama dengar... hehehe
  2. Tengah addicted kepada PINPIN (upin-ipin), ALVIN (alvin and the chipmunks) dan EMON (doraemon).
  3. Sangat rajin membantu mama, masukkan kain dalam mesin, basuh botol sdiri (olok2 jelah, basuh brg2 dia yg kat dalam drawer kat dapur), selalu offer diri nk buangkan sampah dlm tong sampah, boleh buang diapers sdiri ke dlm tong sampah. Pendek kata macam2lah damia nk buat. Harap2 bila besar nanti pun maintain rajinlah ye.
  4. Dah boleh basuh cengceng sdiri, boleh mandi sdiri. Tapi dalam pemantauan mama/papa laaa.
  5. Suka cium2 dan peluk adik. Peluk perut mama laaa tu. Moga2 damia faham dengan kehadiran adik nanti.
  6. Apa yg mama n papa buat semua damia nak tiru. Sgt rajin nk ambik air sembahyang tapi tahu basuh muka, telinga dan kaki aje. Setiap kali mama ambik air sembahyang mesti damia nk tengok dan siap berlakon2 lagi.
  7. Dah faham dgn arahan 'tunggu sekejap' dan dah boleh guna jugak dah. Kalau mama panggil siap buleh kata, "jap.. jap" hehehe, damia ni ade je nak tiru mama bcakap ye.
  8. Sgt terror menggunakan perkataan WOW! dan AUWWW!! "wowww, cantiknyeee", "wowww!! banyaknyeee", kekadang tu tersasul jugak, damia silap penggunaan.. hehehe.. takpe, takpe, percubaan yg bagus. biasanya AUWW! AUWWW! damia selalunya sebut masa sakit jelah.
  9. Taktau dari mana datangnya loghat utara, GATAI = gatal, BANTAI = bantal, kalau nk kata dari bbsitter pun, bbsitter damia adalah org johor.

3 comments:

Jash said...

Dear Damia,

happy Birthday sayang.... Semoga Damia akan membesar menjadi anak kebanggaan mama n papa damia n kami semua... Sayang damia, muahx!

With love,
Aunty Fidz (tetiba baik hati upgrade title.. hehe))

Pinky Ayu said...

Happy Birthday Damia...Smg pnjg umur, murah rezeki n jd anak yg baik...

Kakak Trisyia dh smbut aritu...tp wat kat secret recipe jerk...mkn dgn family jerk...kalo wat besday party besar2an, jmptla kami...lapo perot neh. huhuhuhu!

lailasani said...

Aunty fidz,
tenkiu.. tenkiu.. insyaallah aminnn...

Ayu,
thanks...
erkss.. alhamdulillah majlis kecik2 dh wat aritu... sorry tak terjemput sbb wat kecik2 aje... makyong tak larat... next time kalo wat ngan adik nanti damia jemput aunty ye...

Blog Widget by LinkWithin