Monday, November 9, 2009

Kisah 4 : Suami romantik

Ini bukan kisah suami saya, dan bukan juga kisah suami orang lain yang romantik.
Ini adalah perbualan saya dengan seorang kawan (Kak X) yang telah mempunyai 4 orang anak.

Kak X : Ishh, suami akak tak de seminggu ni. Aduhaiii, kelam kabut dibuatnya.
Saya  : Kenapa kak, suami akak gi mana.
Kak X : Outstation. Lama pulak tu. Banyak betul baju tak berlipat. Biasanya dia yang lipat baju kat rumah. Terpaksalah akak buat sendiri.
Saya  : Woww... bertuahlah akak suami rajin lipat baju. Itulah kak, takpe suami tak/kurang romantik pun, yang penting dia ada belas ihsan nak tolong kita buat kerja2 rumah. Boleh ringankan kerja2 kita sikit. (kenapalah tiba2 saya boleh mengeluarkan ayat2 seperti ini, mcmlah saya ni berumahtangga dah berpuluh tahun, ngeeee).
Kak X : Betullah. Akak pun fikir macam tu. Kalau yang jenis romantik tapi taknak langsung tolong2 kerja rumah tu. Memang susahlah......

Nota tangan saya :
Kalau dapat suami yang romantik dan ringan tulang, mmg satu BONUS utk kita.
Encik suami saya pernah utk menjadi romantik semasa mula2 kenal dulu, tapi mungkin itu BUKAN DIRINYA. Jadi mmg tak kekal lama. Takpelah, tak/kurang romantik pun tak apa. Yang penting dia sayangkan saya dan tersangatlah ringan tulang membantu saya membuat kerja2 rumah.
Alhamdulillah, kerja2 mengemop ruang tamu, menyidai dan mengangkat kain di jemuran,
menukar pampers dan baju damia setiap pagi sebelum dihantar ke rumah baby sitter tak perlu saya buat lagi. Beliau juga sangat rajin melayan damia bermain ketika saya membuat kerja2 di dapur dan juga ketika saya mengepam. Terima kasih bang (luv.. luvv..)


......... realiti tetap perlu dihadapi dengan realiti. Jangan hidup hanya dibayangi dengan angan2 yang tak bertepian......







No comments:

Blog Widget by LinkWithin