Sunday, November 8, 2009

...menitis air mata...

.. bila melihat gambar2 ini.... (gambar2 ni diforward oleh kawan saya. separuh gambar adalah pembaziran makanan yg begitu banyak dan di bawahnya ialah gambar insan2 yg kebuluran)

Tersentuh hati saya bila melihat gambar2 kebuluran seperti ini.  Kita (saya termasuklah) sepatutnya amat2 bersyukur dan berterima kasih kerana dikurniakan nikmat yang tidak terhingga. Pembaziran tak sepatunya berlaku bila kita sentiasa mengingati insan2 yg tidak mendapat makanan yang cukup.
Marilah kita sama2 renungkan diri kita dan kehidupan kita di dunia yang hanya sementara ini.



nota tangan saya : paling tersentuh dan tak sampai hati nak tengok ialah gambar baby yg menyusu itu....... ada ke susu itu dengan op*ai (B) yang kempis itu... huhuhu..

3 comments:

♥ LeeN ♥ said...

ya allah sedihnya tengok.. sedihnyaaaa sedihhhh sedihhhhhhhhhh sedih. huhuhu. terbayang2 mcm mana budak2 kecik tu menangis2 tarik mak abah diorg yg dah tak bernyawa tu seorang diri. takde sape nak peduli. anak kita mewah2... ya Allahh sedihnya leeennnnnn! :(

~Umi.Sufira~ said...

Bersyukurlah ngan apa yang kita ada sekarang ni kan...dan bertuah sungguh kita dengan kemewahan yang Allah kurniakan..Alhamdulillah Ya Allah!

lailasani said...

leen,
itulah.. sangat sedih...

mimi,
alhamdulillah...
mmg kena bersyukut setiap saat kan..

Blog Widget by LinkWithin