Wednesday, December 16, 2009

Hati-hati ye

Sekarang ni banyak sungguh penipuan yg cuba dilakukan oleh 'org2 yg bijak'. Sila hati2 ye kawan2.

Minggu lepas saya menerima panggilan dr seorg lelaki yg bercakap slang Indonesia (lepas 4-5min dengar macam slang Indian ckp melayu laks) mengatakan saya akan menerima security card utk kad kredit saya dr company XX. Saya dah rasa pelik jugak sbb biasanya kalau panggilan dr company XX ni biasanya no office kat KL bukannya HP. Untuk 5 minit pertama tu saya dengar jelah mamat tu membebel. Sekali dia tanya saya, PUAN NORLAILA GUNA KAD KREDIT JENIS APA? VISA KE MASTER?
Saya : EH, TAKKAN AWAK TAK TAHU KOT SAYA GUNA KAD JENIS APA, KAN ADA REKOD. (masih bersopan di situ)
tutttttttttttt... tuttttttttttttttttttttt.... line terus diputuskan.

***Lega, alhamdulillah saya tidak terpedaya. Moga2 Tuhan melindungi saya dr jenayah serba bijak ni.

Melalui email, saya menerima email2 ini berkali2.

Kawan2, adik2, kakak2, abang2 sekalian, sila jgn click ye link ni. Maybank ke atau mana bank takkan hantar notice2 macam ni. Sila jgn percaya okay. Nanti anda akan menyesal tak sudah.






3 comments:

Rhyati said...

oyeke..email tu mmg nmpk real.. kalu kena kat aku yg mengong intenet banking ni sure dah click link tu..

Unknown said...

meme mcm betul2 tie.
ade sorang ni dh terkena... abishh duit dia. nti aku send ko mung email tu.

Rhyati said...

uih.. takyah la send..
kang aku yg mengong ni pegi click pulak.. manalah tahu kan.. boring2 sesaje nak click

Blog Widget by LinkWithin