Monday, August 31, 2009

sambungan Projek Tanaman

sawi jepun yg daun2nya telah dimakan oleh seranggga/ulat. tinggal 2 pokok je yg belum dinodai.
pokok limau nipis dan limau purut
Sadis sebenarnya kalau tengok tanaman2 saya. Walaupun 'diorg2' ni kurus melidi, sy berjaya jugak gunakan hasil tanaman sdiri utk masakan semlm. Alhamdulillah, wpun semua daun ni adalah murah2 aje, sy dah dpt kurangkan kos pembelian sekaligus kos pembaziran utk lebihan daun dan dpt makan tanaman tanpa was2 (tanpa racun serangga ye maksud saya).
  1. Daun sup
  2. Daun pandan
  3. Daun kari
Encik suami suruh tanam tomato pulak utk kurangkan kos pembelian tomato. Huhuhu. Sungguh saya tak kondifen utk tanam tomato. Buleh hidup ke? Mungkin akan dicuba try tanam pas raya nanti. Kalau tanam sekrg, balik kampung beraya sakan nanti siapa nk siram kan?


2 comments:

::Umi Sufira:: said...

Walla..OKlah tuh K.Laila..letak baja nanti leh gemuk sikit..BTW, nape akak tak tanam kat tanah? tengok jiran mimi tu tanam kat tanah depan rumah, hidup subur pokok2 dia:P

Bilalah cik Mimi ni nak menanam2 pulok yer..:P

lailasani said...

arini dah bubuh baja dah...
nk gak tanam kat tanah.. tp tanahnya belum bersedia. dulu2 plan nk tanam kat yard, tp yard takleh dicangkul sbb byk sangat batu-bata.
sekrg lam proses nk buang rumput dulu kat tanah depan.. then br nk pindahkan tanaman tu...
tadi br buat separuh.. lagi separuh tinggal...

jomlaaa menanam2 cik mimi.. puas hati dpt petik hasil dr tanaman sendiri.. hihih

Blog Widget by LinkWithin